Aj keď reklama sa už dávno z veľkej časti robí hlavne v online priestore, svoj priestor v marketingových stratégiách firiem majú stále aj iné formy reklamy. Napríklad aj reklamné predmety.
Reklama, ktorá je užitočná aj pre zákazníka
Keď sa povie „vybavenie reklamnej agentúry“, namiesto spoľahlivého rezacieho plotra a podobných zariadení si často predstavíme už len niekoľko počítačov, na ktorých sa tvorí online reklama. Ale ani „klasickejším“ reklamným agentúram, ktoré sa zameriavajú napríklad aj na tvorbu reklamných predmetov, ešte neodzvonilo.
Mnohé firmy stále s obľubou na svoju propagáciu využívajú reklamné predmety. Tie totiž dokážu nielen zvyšovať povedomie o značke, ale (potenciálnemu) zákazníkovi priniesť aj nejaký úžitok. Samozrejme, neplatí to pre akékoľvek reklamné predmety.
Originalita a vhodnosť
Na základe čoho si však vybrať vhodný typ reklamného predmetu? Ešte predtým, ako budete riešiť, či je na potlač daného reklamného predmetu lepšie použiť kvalitnú sublimačnú tlačiareň, alebo zvoliť iný druh potlače, je dôležité zamerať sa na dve základné vlastnosti, ktoré by mal mať každý reklamný predmet: originalitu a vhodnosť pre cieľovú skupinu zákazníkov.
Prečo by reklamné predmety mali byť originálne? Skúste sa vrátiť do obdobia pred Vianocami, keď vás navštevovali obchodní partneri a ako poďakovanie za celoročnú spoluprácu vám dávali darčeky, v ktorých nechýbali ani reklamné predmety. Koľko pier a kalendárov sa vám nahromadilo v zásuvke vášho kancelárskeho stola? Už chápete? Ak chcete, aby ľudí vaše reklamné predmety zaujali a ideálne ich aj začali používať, musíte sa vedieť odlíšiť od konkurencie.
Ruka v ruke s originalitou potom ide vhodnosť reklamných predmetov pre vašu „cieľovku“. Čím ju lepšie trafíte, tým je väčšia šanca, že ľudia budú vaše reklamné predmety reálne využívať. A keď ich budú využívať, tak vtedy naozaj naplnia reklamné predmety svoj význam.
PR článok